Idag blev Henrik och jag väckta av att det plingade på dörren. Jag hade för nagon dag sagt till honom att jag tror att det är snart som vi kommer få besök av en sotare som tydligen kommer en gång per år. Jag visste inte vilket datum det var och lappen som vi fått, hade jobbigt nog försvunnit. 
Jag vaknar iaf av att det är någon som kommer och eftersom att det var innan min klocka hade ringt så visste jag att det var sotaren. Eftersom att det är Henrik som huset står på, så petade jag på honom och han va tvungen att springa ut. Kul när Henrik kommer ut halvt sovande och inte riktigt med på vad som händer haha XD.
Efter att sotaren hade varit här så blev det att fixa frukost och sen göra oss iordning för att dra till tippen och slänga lite skräp som har rensats ihop efter flytten. Det känns lite som att vi alldrig blir klara med att småfixa med huset och det kommer nog att ta ett bra tag innan vi blir det..... Men å andra sidan så är det ju kul att fortfarande fixa och dona som man vill ha det och skapa ett hem med den man älskar. 
 
Efter att Henrik hade åkt till jobbet så la jag mig i soffan för att jag hade en riktig huvudvärk. Jag hade bestämt att jag skulle åka in till gymmet idag så det blev bara att få vila en stund. Men när jag väl vaknade så va jag ganska pigg och när jag väl va på gymmet så gick det skitbra! Känner mer och mer hur jag börja komma in i en bubbla när jag är på gymmet och helt strunta i folk runt om mig. Tycker att det förstör så mycket om man går och tycker att det är jobbigt att det är folk som finns runt en.
Blir nog att åka till gymmet imorgon också och då blir det att träna ben och mage :).
 
För en stund sen va Ofelia och mamma över på besök. Alltid kul att träffa familjeb nu när man flyttat och Tammy blir alltid så kul att se Luna och Pyren. Men idag så började Pyren och Tammy att bråka, vilket dem inte gjort innan och Tammy pissar, i den precis tvättade soffan..... Så himla segt och fy vad sur jag blev på henne. Men så som hon blev där, så har hon aldrig blivit inna så det va lite annorlunda att se henne så. Men efter ett tag så hade det gått över som tur va!

Kommentera

Publiceras ej