Idag hade jag skola så jag åkte iväg vid halv 9 på morgonen. Henrik jobbar kväll idag så han stack väl iväg innan ett så då fick Tammy vara ensam i någon timme innan jag var hemma runt 1-2. Det gick väl inte riktigt som jag hade tänkt mig å jag kom hem idag dock... Jag sitter på bussen, och är snart hemma, då jag ska känna vart jag har min nyckel. Då hittar jag inte den och fattar då att jag har glömt den hemma i huset, som såklart är låst!!! Jag fick lite smått panik och började ringa mamma och sen Henrik men såklart är det ingen av dem som svarade. Det hade kanske inte gjort något om vi inte hade haft Tammy inne i huset för då hade jag bara åkte hem till Hult eller något, men det kunde jag ju inte göra nu.

Jag försöker pilla upp kattluckan, som förövrigt är låst, och lyckas tillslut att få upp den med en kniv. Men då skulle jag ju bara försöka att få ut Tammy ur den också men det gick ju inte så lätt det heller. Men då ringde jag iaf Ofelia för att höra om hon hade pratat med mamma och jag berättar även att jag inte kommer in. Hon frågar då ifall det inte är någon annan dörr eller fönster som är öppet men vi har ju haft allt låst. Men jag chansar iaf med att gå runt hela huset och dra i alla fönster och känner då även på bakre dörren. å är den olåst!!! Sån jäkla lättnad att det inte är någon som låst den innan så att jag då kunde komma in :P. Jag gick då in och hälsade på Tammy som har stått och kollat på mig hela tiden, och låste där efter dörren, i hopp om att det inte kommer hända igen haha :P.


 
Inte så långt efter att jag kom hem så va det dags för mig och Tammy att bege oss in till stan för att träffa mamma. Jag visste inte hur Tammy skulle reagera på att åka buss men va lite nyfiken på det. När bussen väl stannade så ville hon verkligen inte hoppa in, så jag fick bära in henne. Sen när bussen åkte iväg så va det riktigt läskigt. Men även att det var super läskigt i början så släppte det ju närmare Eksjö vi kom. Det va riktigt skönt att se, och känna, att hon gick ifrån att illskaka till att sitta stilla i mitt knä :).
 
 
 
Nu blir det att gå ut med Tammy en sväng och sen att träna (armar) och äta! :)

Kommentera

Publiceras ej