Idag hade jag skola från kl 10-16:30 men när jag kom till den första lektionen så såg jag inte en ända ifrån min klass.Tänkte väl inte mer på det då men när lektionen fortsatte så va det bara om sånt som vi hade haft innan. Det va ganska segt att typ vara där för att tjata om samma saker igen! Men lektionen började ju som sagt vid 10 och skulle ha sutat vid 12, men föreläsaren va en aning för snabb, så vi slutade vi 11 istället med den lektionen. Då va det 2 timmar kvar tills den andra började så då ringde jag Ludde och frågade om jag kunde vara där en stund. Har pratat med honom om att jag ska komma förbi och kolla på deras nya lägenhet så det va kul att jag äntligen fick se det. Dem har fått det riktigt fint än så länge men ska bli kul att se hur dem får det längre fram! :)
 
Förutom skola idag så gick jag lite i affärerna i Jönköping. Hittsde jätte mycket fint som jag skulle ha vela köpa till huset men kan inte bränna en massa saker nu och sen roligare att, när man väl ska bränna pengar på huset, att Henrik också är med. :) 
 
Nu har jag ett litet tag funderat på ifall jag ska fortsätt i skolan eller ifall jag ska hoppa av..... Det är inte direkt för att jag är skoltrött eller så utan för att jag inte riktigt känner att detta är min grej. Känns ganska segt att jag inte riktigt vet vad jag egentligen vill och att jag har gått i skolan i snart ett år och nu känner att det inte helt fungerar. Jag har hittat lite andra utbilldningar som jag mer känner som att jag skulle passa som, men en av dem är i Linköping, som är lite långt bort, och en är nästa år. Så himla segt för allt typ bara snurrar nu och jag känner att jag hela tiden sitter och väger på vad som är bäst för mig och vad jag egentligen vill. Får helt enkelt se hur det blir med skolan och allt. 
 
Men skolan är inte riktigt det ända jag tänker på, eller detta har iofs också med skolan att göra men en annan sak haha ^^. Det är så att jag har funderat på att ta en intensivkurs. Jag vill så ha mitt körkort nu men det blir lite sådär att försöka ta det nu när jag ha skolan samtidigt! Så min tanke är att jag ska ta en paus ifrån skolan i ca 2-3 veckor, för att ta körkortet och sen ifall jag nu tom skulle missa min tenta, så kan jag bara göra den sen. Känns som att detta ger mig en större chans att få sommarjobb, om jag har mitt körkort! 
 
Ska till trafikskolan imorgon för att prata med dem, så förhoppningsvis så kanske jag redan nästa vecka kan börja med kurserna!! :)
 
 

Kommentera

Publiceras ej